قديميترين راهنماي سفر

دستگاه واكس زن واكسر واكس كفش دستي خانگي برقي اداري فلزي همراه با خدمات پس از فروش

قديميترين راهنماي سفر

اين راهنما، شبيه به سفرنامه شامل چگونگي ليست كردن مقاصد و برنامه‌ريزي يك سفر نسبتا مدرن به نظر مي‌رسد اما در واقع تاريخچه اين راهنماي سفر، به قرن پانزدهم برمي‌گردد. قديمي‌ترين راهنماي سفر در سال 1486 توسط "فون بريدن باخ" نوشته شده است و اكنون در موزه بريتانيا، در معرض نمايش عموم مي‌باشد. نوشتن اين راهنما پس از زيارت سرزمين مقدس در اوپنهايم آلمان توسط بريدن باخ آغاز شد و شامل تصاوير ونيز مي‌باشد.

نام اين كتاب در Terram sanctam، Peregrinatio است كه به معناي زيارت سرزمين مقدس مي‌باشد. اين اولين بار بود كه بسياري از مردم غرب اروپا توسط اين كتاب به‌صورت ملموس با تصاوير اين راهنما مواجه مي‌شدند. جوليا بارتروم، مجري چاپ آلماني در موزه‌ي بريتانيا مي‌گويد: «عكس‌هاي پانورماي بزرگ از شهرهاي مشهور موجود در اين راهنما، همان چيزي است كه اين اثر را بسيار برجسته و ارزشمند مي‌كند و باعث شده كه اين كتاب، پرفروش‌ترين كتاب در قرن پانزدهم شود.»

قديمي‌ترين راهنماي سفر دور دنيا كه در موزه انگليس به نمايش گذاشته خواهد شد

قبل از خلق اين كتاب، ديدن تصاوير مكان‌هايي مانند ونيز براي اكثريت مردم كاملاً دور از ذهن بود. بسياري از مردم اروپا تاكنون از اين مكان‌ها ديدن نكرده‌ بودند بنابراين اگر اين راهنماي شگفت‌انگيز همراه با جزئيات نباشد، مخاطبين تصوير درست و واضحي از آن مكان‌ها نخواهند داشت. تصاوير موجود در اين راهنماي سفر هنوز كه هنوز است تعجب همگان را برانگيخته است، چراكه جزييات به دقت در آن ها ترسيم شده است تا خوانندگان بتوانند خودشان را در آن مكان‌ها تصور كنند.

 

قديمي‌ترين راهنماي سفر دور دنيا كه در موزه انگليس به نمايش گذاشته خواهد شد

 

مختصری در مورد پاناما

کشور پاناما با مساحت ۷۵ هزار کیلومتر مربع، کمی از استان یزد بزرگتره. پاناما از غرب با کاستاریکا و از شرق با کلمبیا همسایه هست و از شمال به دریای کارائیب (اقیانوس اطلس) و از جنوب به اقیانوس آرام محدود شده.

این کشور ۴ میلیون نفری که پل ارتباطی بین آمریکای شمالی و جنوبی هم هست به کانال پولشویی هم معروفه که بدلیل قوانین خاصش پول های کثیف دنیا در پاناما تبدیل به پول های سالم و تمیز میشه! زبان مردم پاناما اسپانیایی هست و بعد از خروج اسپانیا از آمریکای لاتین به مدت ۸۰ سال بخشی از کشور کلمبیای بزرگ بودند. پاناما ابتدا در سال ۱۸۲۱ از اسپانیا مستقل شد و در سال ۱۹۰۳ هم از کلمبیا اعلام استقلال کرد.

معروف ترین غذاهای پاناما

۱- Guacho de Mariscos

این غذا در واقع نوعی سوپ برنج غلیظ است که برای تهیه‌ی آن از ترکیب سبزیجات، سیب زمینی شیرین و ترکیب انواع غذاهای دریایی استفاده می‌کنند. این غذا را معمولا با نوعی دیپ به نام totuma سرو می‌کنند. این دیپ با کدوی حلوایی تهیه می‌شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.