10 ساحل كثيف دنيا

دستگاه واكس زن واكسر واكس كفش دستي خانگي برقي اداري فلزي همراه با خدمات پس از فروش

10 ساحل كثيف دنيا

هيچ‌چيز آرامش‌بخش‌تر و شفابخش‌تر از شنيدن صداي امواج خروشان و شن و ماسه زير پاهايمان نيست. دقيقاً به همين دليل زماني كه بخواهيم كمي از كار فاصله بگيريم، سفر به سواحل در صدر ليست انتخاب­هايمان قرار مي­گيرد. منظره­‌ي آرامش‌بخش طلوع و غروب خورشيد، بوي شور دريا كه باعث مي‌شود با تمام وجود و عميقاً نفس بكشيم. تصور كنيد چه مي‌شود اگر به‌جاي اين مناظر، شاهد زباله‌هاي شناور روي آب و زباله‌هاي رها شده در ساحل و بوي بد باشيم؟ تعطيلات ما به كابوس تبديل مي‌شود. در اينجا به معرفي ليستي از  10 ساحل كثيف و آلوده مي­پردازيم كه هيج گردشگري دلش نمي‎خواهد پايش را در آنها بگذارد!

ساحل سن كلمنت پير، كاليفرنيا - آمريكا


زماني­ كه سواحل اين ليست را مقايسه مي­كنيد، سن كلمنت پير بسيار تميزتر از سايرين به نظر مي­رسد، اما در حقيقت يكي از كثيف‌ترين سواحل شهر بزرگ لس‌آنجلس است. اين ساحل در اورنج­ كانتي واقع‌ شده و آب آن به آلوده‌ترين آب­ها در كل منطقه مشهور است. اين گزارش توسط سازمان خصوصي نجات دريا تهيه‌ شده است. آن‌ها با انجام آزمايش­ بر روي  آب‌هاي ساحلي سعي در يافتن منشاء عوامل بيماري‌زاي خطرناك دارند(fib باكتري­هاي نشانگر مدفوع).  اگر مي‌خواهيد به سواحل غربي آمريكا سفر كنيد بهتر است سواحلي را كه از سازمان نجات دريا امتياز بالايي دريافت كرده‌اند تجربه كنيد: ساحل ايالتي پل طبيعت در سانتا كروز ، ساحل سن سيمئون و كارلسباد در سن ديگو.

10 ساحل كثيف دنيا

هاينا و يا بوخاس­دجاينا، شهري ساحلي واقع در جمهوري دومنيكن است. جنوب غربي آن توسط درياي كارائيب احاطه‌ شده است و بسيار جالب است كه يكي از جزاير كارائيب در اين ليست قرار دارد. اما متأسفانه، صنعت ذوب بخش عظيمي از صنايع را در اين شهر به خود اختصاص داده­ و به همين دليل اين صنعت، نقش بزرگي را در آلودگي آب‌هاي هيانا بازي مي­كند. همچنين به آن چرنوبيل دومنيكن نيز مي­گويند. براي اصلاح اين ساحل مشاركت همگاني لازم است كه مي­تواند جهش بزرگي در بازگرداندن طبيعت زيبا به ساحل باشد. اين كار تنها با سال‌ها حرف زدن از تلاش و كار سخت امكان‌پذير نيست. بسيار جاي تأسف دارد كه بدانيم چنين جزيره­‎ي زيبايي لكه­ تيره‌اي در آب‌هاي خود دارد.

10 ساحل كثيف دنيا

 ساحل گوانابارابي، برزيل

مي‌توانيم اميدوار باشيم سواحل گوانابرابي در ريودوژانيرو امروزه تميزتر از زمان انتشار خبرها در مورد آلودگي گسترده آن قبل از بازي‌هاي المپيك 2016 باشد. برزيل كشوري زيبا با مردماني خونگرم و شاد است، بنابراين بعيد است آن‌ها اجازه بدهند ساحلي مانند گوانابارابي شود. اين آب‌هاي كثيف با انواع زباله­ ب ارنگ و شكل‌هاي گوناگون آلوده‌شده‌اند، زباله‎هايي از قبيل ظروف آزمايش­ كه مملو از باكتري هستند. هيچ انساني كه حتي كمي خودش را دوست داشته باشد حاضر نيست قدم در اين ساحل بگذارد. در سال 2016 دولت قول داد اقدامات لازم در جهت پاك­سازي ساحل را انجام دهد اما تصاوير اخير نشان نمي­دهد كه در حال حاضر ساحل گونابارابي تميز شده باشد.

 

 كوتا كينابالو ، مالزي

كشور مالزي به سمت جنوب تا سنگاپور امتداد دارد. با گذر از آب در سمت جنوب بخش بعدي جزيره، ساحل مشتركي با اندونزي دارد. مالزي كشوري جزيره‌اي است كه با اقيانوس احاطه‌ شده است. مطمئناً سواحل بي‌شماري در اينجا وجود دارد و اين به معناي شهرهاي كوچك ساحلي، مناطق تجاري بزرگ ساحلي، سواحل غيرمسكوني و جاذبه‌هاي بسيار زيبا نيز هست. اما در ساحل كوتا كينابالو ، شهري ساحلي در شمال شرقي مالزي، هيچ‌چيز زيبايي در مورد موقعيت اين ساحل وجود ندارد. در اينجا تا چشم كار مي‎كند زباله است و زباله!

 

 

10 ساحل كثيف دنيا

 

5- ساحل جوهو، هند

يكي از آلوده‌ترين سواحل جهان در هند، كشوري پرجمعيت و سرشار از فرهنگ واقع‌ شده است. هندوستان يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي آسيايي از لحاظ وسعت و جمعيت است. آن‌قدر بزرگ كه حتي اقيانوسي با اين نام وجود دارد و قلمرو ساحلي آن با سه درياي عرب، درياي لاكادو و خليج بنگال احاطه‌ شده است. ساحل جوهو بمبئي ساحل زيباي درياي عرب جاي مناسبي براي شنا نيست. در اينجا به‌ جاي شن و ماسه، فقط زباله وجود دارد. با اين‌ وجود مردم هنوز اين ساحل را دوست دارند. بهتراست اميدوارم باشيم علاقه آن‌ها به اين مكان زيبا بتواند روزي آن را تميز و زيبا كند.

 

 

10 ساحل كثيف دنيا

 

4- ساحل كوتا، اندونزي

اندونزي در همسايگي مالزي يكي ديگر از كشورهايي است كه در اين ليست داراي كثيف­ترين سواحل است. بالي يكي از  شهرهاي توريستي محبوب در اندونزي با سواحل بسيار زيبا و آب‌هاي آبي است. شايد باورش سخت باشد ولي در اينجا ساحلي وجود دارد كه به طرز خطرناكي آلوده‌ شده است تا جايي كه ديگر نمي‌توان آن را نجات داد. به گفته افراد محلي زباله از هر راهي وارد اين ساحل مي‌شود به‌ ويژه در برخي ماه‌ها جريان شديد آب و باد به انتقال زباله به اين منطقه و ساحل كوتا كمك مي­كند. با اين تفاسير به نظر مي­رسد اين ساحل بيش­تر شبيه سطل زباله است اما اين بدان معني نيست كه نمي­توان كاري براي نجات آن انجام داد.

 ساحل كاميلو، جزاير هاوايي ايالات متحده

اين گروه از جزاير بسيار زيبا و ديدني هستند و آمريكا نمي‌تواند آن‌ها را فراموش كرده و رها كند. هاوايي از ايالت‌هاي بسيار دور آمريكا بافاصله حدوداً هزار مايل از آمريكاي شمالي، يكي از مناطق بي‌نظير و مسحوركننده است.

اما زباله‌ها و زباله‌هاي دريايي راه خود را به اين ساحل زيبا پيدا كرده‌اند. در تصاوير ناخوشايندي كه در ساحل كاميلو ديده مي‌شود ديگر اين منطقه شبيه ساحل نيست و بيشتر شبيه گورستان زباله مي­ماند. اين ساحل در جنوب جزيره‌اي بزرگ واقع‌ شده است و ديدن اين‌كه چه مقدار زباله به سمت اقيانوس رها مي‌شود ، تكان‌دهنده است.

 

 

10 ساحل كثيف دنيا

 

2- ساحل مايا بي، تايلند

درحالي‌كه اين مقاله را مي­خوانيم شرايط ساحل مايابي رو به بهبودي است. اين ساحل بيش از يك سال است كه به روي گردشگران بسته‌ شده و تا سال 2021 نيز بسته مي­ماند. احتمالاً اين ساحل زيباترين ساحل و حتماً مشهورترين در اين ليست است. قطعاً اين محبوبيت را تا حدودي مديون لئوناردو دي كاپريو و دني­بويل است. فيلم ساحل به كارگرداني دني ­بويل با بازي دي كاپريو درواقع ساحل مايابي تايلند را به تصوير كشيده است . اين ساحل يك بهشت واقعي است. اما از زمان اكران فيلم موج توريست‌ها به اين ساحل بسيار زياد شد و در پي آن زباله‌هاي باقيمانده در آنجا نيز افزايش يافت.

 

 

10 ساحل كثيف دنيا

 

1- ساحل فوكوك، ويتنام

در ميان كشورهاي جنوب شرقي آسيا، كامبوج، تايلند، مالزي، اندونزي و ويتنام، در ويتنام حداقل يك ساحل كثيف وجود دارد. همچنين اين كشور توسط درياي چين جنوبي و خليج تايلند احاطه‌ شده است. جزيره­ فوكوك در غرب شهر هوشي ­مين با زباله احاطه‌ شده است. در بيشتر تصاوير، جزاير اين بخش زيبا و پاكيزه هستند اما وقتي پيش مي­رويم مي‌بينيم چگونه جايي دور از ديد گردشگران از زباله پوشيده شده است. بعضي جاها از ساير نقاط شرايط بدتري دارد، اما نمي­توانيم بگوييم حتي يك ساحل بدون زباله وجود دارد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.